Čuvanje kotača čistima je konstantna bitka, jer je činjenica da upravo oni skupljaju enormnu količinu cestovnog filma, prljavštine, smole i štetne kočione prašine. Iako se čini primamljivim upotreba agresivnih čistača kotača kako bi brzo uklonili prljavštinu i kontaminaciju, korištenje jakih kemikalija će vrlo vjerojatno degradirati površinu kroz vrijeme i ukoliko ih se ostavi dugo na površini za vrijeme postupka čišćenja kompromitirati će završni sloj laka i eventualno prouzrokovati njegovo guljenje – što će naknadno zahtijevati kompletno i skupocjeno lakiranje naplataka!

Ključ održavanja kotača u vrhunskom stanju je da ih redovito čistite kako bi izbjegli potrebu za snažnim čistačima. Korištenje PH – balansiranih čistača je idealno iako njihov nedostatak snage znači da je kontaminantima bilo dopušteno da se zapeknu na površini i agitacija četkom će biti potrebna kako bi ih uklonili. Čistači sa lagano alkalnom ili kiselom bazom će ukloniti kontaminante sa problematičnih mjesta malo lakše. Neki čistači naplataka imaju svojstvo promjene boje koja pomaže da vidite kada i kako djeluje. Ukoliko je kontaminacija jako vidljiva nakon duže vožnje ili su kočnice bile izložene intenzivnom korištenju, može biti potrebna upotreba sredstva za uklanjanje metalnih kontaminacija.

KG 00
Reakcija čistača felge sa funkcijom odstranjivanja metalnih čestica

Nikad nemojte čistiti kotače dok su vrući! Iznimno je važno da osigurate da su kotači hladni na dodir prije nego što započnete proces čišćenja. Bilo koji čistač kotača će ispariti ukoliko se nanese na vruć kotač. Još gore, ako je čistač na alkalnoj bazi ili na bazi kiseline, reakcija između kemikalije i čistača i vrućine kotača može prouzročiti trajno oštećenje završnog sloja.

Koristeći rukavicu za pranje (nikako ne koristiti istu rukavicu za lak i za kotače) ili mekanu četku za kotače, utrljajte čistač kotača po kutovima naplatka i unutarnjim i vanjskim rubovima krakova gdje se skuplja prljavština i kočiona prašina. Ukoliko vaš čistač ima funkciju promjene boje prilikom čišćenja, vidjet ćete njegovo djelovanje. Na kraju isperite temeljito čistom vodom. Koristeći mekani, ručnik za sušenje osušite kotač pritom vodeći brigu o tome da ne dopustite da ručnik dodiruje tlo (gdje može pokupiti prljavštinu i ogrebati kotač dok ga sušite)

Pogledajte proizvode za čišćenje naplataka

ČETKE I KISTOVI ZA ČIŠĆENJE KOTAČA

KG 01

Većina modernih automobila imaju aluminijske naplatke, od kojih mnogi imaju zamršen dizajn. Svi ti tipovi naplataka su relativno skupi i dobra je ideja održavati ih čistima i zaštićenim. To zahtijeva tretiranje i svih kutaka kako bi bili sigurni da svi  ostaci kočione prašine i prljavštine budu potpuno uklonjeni.

Jednom kada čistač naplataka po Vašem izboru aplicirate, koristeći pravu opremu pomoći će da ono što je dosad bio zahtjevan i dugotrajan posao postane lagan zadatak. Dok odgovarajuća rukavica za pranje naplataka može biti korisna za pranje lica naplatka, katkad je potrebno više tretiranja. Četka za naplatke je idealno rješenje, ali kod odabira četke za naplatke postoje nekoliko važnih čimbenika koje trebate uzeti u obzir:

Vlakna – bi trebala biti čvrsta dovoljno da daju malo bolju učinkovitost pri tretiranju površine, ali ne toliko čvrsta ili oštrih vrhova jer inače može nanijeti ogrebotine delikatnom laku naplatka

Podnožak – (čvorište gdje su vlakna skupljena zajedno kako bi se povezala sa drškom) bi trebao radije biti plastični nego metalni. Plastika je mekanija od metala i manje je vjerojatno da će ogrebati naplatak ukoliko podnožak dođe u kontakt sa kotačem za vrijeme čišćenja

Drška – bi trebala biti dovoljno duga da dozvoli da umetnete četku kroz krakove da očistite stražnji dio kotača. Kao što smo već naveli idealno bi bilo da je drška načinjena ili od drveta ili plastike, opet da se smanji šansa od oštećenja kotača.

Vrste četki:

Postoje različite vrste i oblici četki trenutno dostupni. Neke su prilično tradicionalne – okruglih krajeva pričvršćenih na dugačku dršku, pomalo slično kao kistovi. Neka su u obliku “božićnih drvca”. Dok su ovi posljednji odlični za čišćenje pozadine kotača, pažnja se treba obratiti, jer mnoge od njih imaju metalnu jezgru sa vlaknima umetnutima u nju. Kroz vrijeme, vlakna postanu sve položenija što čini lakim za metalnu jezgru da dođe u kontakt sa kotačem. Druge četke, ili “woolies” nemaju metale u svojoj konstrukciji – vlakna su pričvršćena direktno na plastičnu jezgru i njihov izdužen oblik čini pružanje četke do stražnjeg dijela kotača laganim – tako da je taj oblik posebno popularna opcija.

Pogledajte proizvode: četke, boce, raspršivači

ČIŠĆENJE GUME, UKLANJANJE POSTOJEĆEG I NANOŠENJE NOVOG DRESINGA

KG02

Mnogi dresinzi za gume sadrže silikone koji ostavljaju nataloženi ostatak i on ostaje na bočnici gume u smeđoj boji. Kako bi obnovili gume u njihov prirodnu saten crnu, neophodno je ukloniti stari ostatak dresinga za gumu kako bi otkrili originalnu gumenu površinu. Postoje specifični čistači za gume koji su dostupni, međutim učinkovit (ne previše koncentriran) univerzalni čistač će odraditi posao jednako učinkovito. Neizbježno, čistač gume će se prenijeti na kotač za vrijeme čišćenja, tako da je važno da su oboje, i naplatak i guma hladni na dodir kako bi spriječili oštećenje od kemijsko/vruće reakcije.

Jednom, kad očistite gume i stari dresing bude uklonjen, aplikacija kvalitetnog dresinga za gumu će biti idealno za izgled i zaštitu gume.

Neki dresinzi za gume su na bazi otapala i dok su drugi na bazi vode. Dresinzi na bazi otapala rade tako da otvaraju pore gume i impregniraju ih bojom. Tendencija je duža trajnost i bolja odbojnost vode. Međutim, poneki proizvođači koriste otapala niske kvalitete koji mogu oštetiti gumu i takav tip dresinga više privlači prašinu jer su obično u gušćoj, ljepljivijoj formulaciji. Također mogu biti teški za uklanjanje kad želite očistiti gume i krenuti ispočetka.

Dresinzi na bazi vode nemaju toliko dug vijek trajanja i skloni su “raznošenju viška” sa gume jer nisu toliko gusti kao proizvodi na bazi otapala. Oboje, dresinzi na bazi otapala i na bazi vode mogu sadržavati silikone, tako da oba tipa imaju potencijal da promijene boju gume u smeđu, tako da ako ciljate na dresing bez silikona, morati ćete prije provjeriti sastojke, a ne oslanjati se na opis “na bazi vode”. Vrijedi imati na umu da dresing koji sadrži silikon ne smije biti nanijet na dio gume koji dolazi u kontakt sa cestom jer će guma imati lošije prijanjanje i postati klizava, pogotovo na mokrom.

Postoje dvije vrste finiša između kojih možete birati – izgled visokog sjaja ili prirodan satenasti izgled. Koji god odaberete stvar je osobnog izbora, ali imajte na umu da što je dresing sjajniji, tipično, sadrži više silikona. Dresinzi za gumu dolaze u mnogo formulacija – oni koji se nanose pjenastim aplikatorom (neki su  posebno prilagođeni da dresing gume bude što lakši), dresing u spreju/boci sa raspršivačem ili u tubi koja zahtijeva da ga nanesete kistom. Također, dresinzi za gume  mogu biti upotrijebljeni i na unutarnjem dijelu kotača za one koji žele biti temeljiti.

 Pogledajte proizvode za zaštitu naplataka i gume